Isnin, 8 Ogos 2011

MENGIMBAU KENANGAN LALU 2010

Saat yang terindah yg dinanti2kan oleh semua psgn suami isteri iaitu ingin memiliki cahayamata, dan saat itulah yg aku alami dan xsangka ianya secepat itu...alhamudillah..

masa kt kg aku dh mula rasa xsedap perut n muntah2, pd ku itu biasa sbb aku ni mmg byk angin..klu xmkn or lmbat makan mula lah angin satu badan..hubby aku dok nyakat kata dh ada baby la tu..tp aku xambik pot sgt xnak terlalu mengharap n nnti kecewa...

balik dr tekam, gi poliklinik ukm sorng2...Dr. Rizal check kata xde aper cuma angin jekk..dia bg aku ubat angin..dh makan ubat pun angin xilang2 gak..biasanye pas makan ok skit...xpuas hati gi check kt klinik rawatan bangi bersama hubby..Dr. tanya serbi sikit pastu trus suruh aku wat urine test..berdebar2 gak..TAHNIAH awk dh hamil 4 minggu...ALLAHUKBAR cam xcaya jekk..menitis air mataku, suara pn dh mula tersekat2...xleh ckp aper2...ALHAMDULILLAH jek dlm hati tu jek yg termampu..

kluar dr bilik Dr..aku duduk sblh hubby..dia tanya cmner??xterckp aku tika tu..gembira sgt2...kontrol perasaan n emosi hehe..konon plan nk wat surprise kt hubby tp xjadi lak hehe..kitaorg masuk kete aku trus peluk n cium hubby..dia pn dh agak berita yg aku ingin smpaikan adlh berita gembira...

mggu dpn nyer aku gi poliklinik UKM nak scan baby..tp Dr. Fadilah kata ada ketumbuhan (cyst) disebelah kanan rahim..sedih tp masa tu xbape risau sgt sbb Dr. kata klau cyst tu xaktif xper, tp klau aktif bahaya utk baby ku (emosi dh xstabil, takut cam2 pkir yg xbaik)..bln berikutnye t/janji dibuat utk tgok perkembgn baby n cyst...cyst makin membesar..YA ALLAH..xsggup aku menghadapi dugaan mu ini..emosi xstabil, bila teringat aku akan menangis..sedih..takut..hubby nmpak tenang tp aku tau perasaannye..hanya doa yg mmpu ku panjatkan moga baby n aku selamat..

kes ku dirujuk kt HUKM, penat tul wat check up kt sana...org ramai menunggu pnye la lama..Dr. check bla bla pastu tanya bila leh operate...ish biar betul Dr ni..xterpkir pn nk operate..aku minta tangguh 2 mggu utk berikhtiar pe yg patut..sebenarnya aku takut n belum bersedia..

t/janji ku pada 30 Ogos 2010 di HUKM..Dr. suruh aku dtg keesokkan hari nye kena tahan wad utk operate pada 1 September 2010..masa tu kandungan ku berusia 4 bulan..setelah Dr. nasihat n suami beri pandangan aku bersetuju di operate..aku pun xdpt nak pkir apa2 lagi...berserah jekk..Dr. kata klau lmbat operate cyst tu makin membesar dan akan pecah, risiko makin tinggi...cyst ku dh membesar 7cm..Dr. yang aku jumpa kali ni bukan Dr. yg mula2 aku jumpa dulu, dia beri jaminan yang cyst ku kebarangkalian risiko operate tu skit jekk...30/100..lega skit..Dr. yg mula2 aku jumpa tu kata risiko 50/50 utk mengalami kegugursan,mestila aku takut..sayang sgt kt baby..

Alhamdulillah selamat operate, baby pn selamat tu yg penting :)

kluar bilik bedah aku trus dimasukkan ke ICU, pemantauan rapi perlu diberikan memandangkan baby kt dalam perut ku belum betul2 kuat untuk melwan kesan dr ubat bius..msa tu tggal 1 mggu lagi nak raya..raya 2010 disambut ala kadar jek..wpun tu raya ku yang pertama selepas bergelar isteri..tp xper..yg penting baby selamat dlm kandungan ku..

kini anakku dh berusia 6 bulan..

sedar xsedar hampir setahun peristiwa tu berlalu..kenangan di bulan ramadhan 2010..berkat bulan ramadhan ALLAH telah perkenan doa hambaNYA..syukur





Tiada ulasan:

Catat Ulasan